چگونه یک چرخ خیاطی بخریم؟
نویسنده خبر : مدیر سایت    
پنج شنبه 9 خرداد 1398
    
تعداد بازدید: 3909
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/3/9

خرید چرخ خیاطی از دسته لوازمی است که در هر منزلی مورد استفاده قرار می گیرد.باتوجه به قابلیت ها ساخته میشود.

خرید چرخ خیاطی از دسته لوازمی است که در هر منزلی مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به قابلیت هایی که دارد در مدل های گوناگون، برای افرادی حرفه ای و آماتور، طراحی و ساخته می شود. شما با تقبل هزینه و خرید چرخ خیاطی درجه یک و قدرتمند قادر هستید سال های سال آن را مورد استفاده قرار دهید و احتیاجی به تعویض آن با نوع دیگری نخواهید داشت. اولین چرخ خیاطی های خانگی یک دسته دارند که موقع دوخت و دوز باید دسته را چرخاند، این دستگاه ها امکانات کمتری دارند و صرفا برای دوخت و دوز های ساده مناسبند البته قیمت ارزان تری دارند.
انواع چرخ های خیاطی:
• مکانیکی: ماشین های مکانیکی کلیه امور پایه یک چرخ خیاطی را از قبیل دوخت های ساده، رفو و تعمیر لباس را به خوبی انجام می دهند. این دستگاه های مکانیکی در سایز بزرگ و برای کارگاه ها ساخته می شوند و با پدال می توان آن ها را کنترل نمود. گوناگونی در این مدل دستگاه ها کم است و فقط دوخت های اصلی را سریعا با تمرکز بسیار بالا انجام می دهند. تنظیمات این نوع ماشین ها به شکل دستی انجام می شود و از کلید ها و شماره گیر های بزرگ جهت ست نمودن آن ها طبق خواسته تان بهرمند شوید.
• دیجیتال: ماشین های دوخت کامپیوتری پیشرفته تر هستند و امکانات و قابلیت های بیشتری در اختیار شما قرار می دهند. تمام تنظیمات در این ماشین ها از طریق کامپیوتر و به صورت خودکار انجام می شود. بنابراین نیاز به فشار و قدرت برای تنظیمات دستی در آنها نیست. چرخ خیاطی های دیجیتال توسط برقراری ارتباط با کامپیوتر و دریافت نرم افزار موردنیاز آپدیت می شوند و دارای ویژگی های بسیاری برای آراستن پارچه و دوخت های گوناگون هستند و کلیه این دوخت ها را با درنظر گرفتن جنس پارچه و مکان استفاده برای شما انجام می دهند. همچنین در این دستگاه ها مموری کارت نیز قرار دارد که شما قادر خواهید بود مدل های دوخت دلخواه خود را خلق کرده و در آن نگهداری کنید و یا الگو های موجود در مموری کارت خود را مورد استفاده قرار دهید. این ماشین ها می توانند امور سختی مثل گلدوزی و لحاف دوزی را نیز انجام دهند.
• برقی: چرخ خیاطی های برقی یا الکترونیکی در حقیقیت تلفیقی از دستگاه های مکانیکی و کامپیوتری می باشند. این ماشین ها دارای مدار های الکترونیکی برای انتخاب مدل دوخت می باشند و صفحه نمایشگر بزرگ LCD دارند که نشان دهنده ی تنظیمات فعلی است و شما می توانید سایر تنظیمات را روی آن اعمال کنید. خیاط های حرفه ای یا نیمه حرفه ای از این دستگاه ها برای راحت شدن روش دوخت های سخت تر استفاده می نمایند.
کاربران آماتور اغلب برای شروع کار و یادگیری، خرید چرخ خیاطی های مکانیکی را اولویت قرار می دهند که معمولا قیمت پایین تری دارند. ولی بهتر است با چرخ خیاطی های دیجیتال یا کامپیوتری کار کنید تا ویژگی ها و امکانات آن را بیشتر بشناسید. البته هر سه نوع این دستگاه ها به شکل ساده و مدرن ساخته می شود و شما می توانید با در نظر گرفتن بودجه و خواسته هایتان خرید چرخ خیاطی مدنظر را داشته باشید.

موارد قابل اهمیت:
1. کیفیت دوخت
2. کیفیت قطعات
3. وجود قطعات یدکی و جانبی
4. شکل ظاهری
5. قیمت
اگر هدف شما فقط انجام دوخت های ساده نظیر کوتاه کردن شلوار، دوختن درزها و … است، با توجه به کیفیت خوب دوخت، کیفیت خوب قطعات، موجود بودن قطعات یدکی و جانبی در بازار، شکل ظاهری ساده و قیمت ارزان، خرید چرخ خیاطی راسته دوز خانگی را به شما پیشنهاد می کنیم؛
ولی اگر قصد دوختن لباس و استفاده روزانه از چرخ خیاطی را دارید، با توجه به کیفیت خوب دوخت، کیفیت خوب قطعات، موجود بودن قطعات یدکی و جانبی در بازار، شکل ظاهری کلاسیک و قیمت مناسب، خرید چرخ های خیاطی ژانومه سری کف تخت و یا چرخ های خیاطی شرکت کاچیران سری یاسمین را به شما پیشنهاد می کنیم؛
و در نهایت اگر قصد راه اندازی یک واحد تولیدی را دارید باید به سراغ چرخ های خیاطی صنعتی بروید؛ چرخ های خیاطی صنعتی استحکام بیشتری دارند و معمولا یک دوخت را به صورت تخصصی انجام می دهند.

قبل از خرید چرخ چه نکاتی را باید در نظر گرفت ؟
1. ابتدا دقت کنید که چرخ ماکو گرد باشد . هرگز چرخهای ماکو دراز نخرید ، زیرا این نوع چرخ ها ارتعاش زیادی دارند ، در صورتیکه چرخ باید بدون صدا و ارتعاش کار کند .
2. یک چرخ خیاطی مدرن باید پارچه را هم به طرف جلو و هم عقب بدوزد.
3. چرخ باید دارای دستگاه مخصوصی باشد که فشار نخ را طبق شماره هائی که روی دستگاه نقش شده بدون آنکه باعث پاره شدن نخ بشود کم و زیاد کند.
4. چرخ باید دارای پایه فشار دهنده قوی باشد که بوسیله آن بتوان انواع پارچه های ضخیم و درزهای کلفت را دوخت
5. یک دستگاه ساده که با اتصال آن به چرخ بتوان کارهای رفوئی و برودری را انجام داد.
6. جا ماکوی چرخ باید طوری قرار گرفته باشد که برای تمیز کردن مجبور نباشید چرخ را کج کنید و دارای جعبه فولادی باشد که با باز کردن بتوان به آسانی آنرا تمیز کرد.
7. چرخ شما از نوعی باشد که در کلیه نمایندگی های مجاز آن وسائل تعمیر و سرویس آن موجود باشد.
8. بعضی چرخها علاوه بر دوخت مستقیم و منظم دوختهای زیگزاگی با عرض و طولهای متفاوت هم انجام می دهند و دوختهای زیگزاگی مورد استعمال بسیاری از جمله برای تزئین دارند. تکنیک جدید در رشته خیاطی با ساختن چرخهای جدید زیگزاگ و دو سوزنی وسائل خود کاری که در آنها بکار رفته حقیقتا اعجاز می کند. این وسائل خود کار حتی کار خیاط مبتدی را بصورت کار یک هنرمند جلوه گر می سازد این نوع چرخها بخصوص برای دوختن جا دکمه - تور دوزی - حاشیه دوزی - دوختن روبان و طرحهای آپلیکه - پنبه دوزی - سنجاقهای گرد و کارهای تعمیری مختلف بسیار مناسبند.

 

از   1   رای
10

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.