معرفی انواع چرخ خیاطی و کاربرد آنها
نویسنده خبر : مدیر سایت    
سه شنبه 7 خرداد 1398
    
تعداد بازدید: 3105
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/3/7

به بیان کلی چرخ خیاطی ابزاریست برای دوخت انواع پارچه‌های متنوع مانند پارچه‌های نازک، ضخیم، حریر

به بیان کلی چرخ خیاطی ابزاریست برای دوخت انواع پارچه‌های متنوع مانند پارچه‌های نازک، ضخیم، حریر و حتی پارچه‌های از جنس چرم....
از ابتدای اختراع این وسیله پر کاربرد تا به امروز، این چرخ خیاطی‌های عرضه شده با تغییرات و تحولات بسیار زیادی مواجه شده است و هر کدام از چرخ‌های عرضه شده برای کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اولین چرخ خیاطی‌های طراحی شده به صورت دستی بودند؛ به گونه ای که برای حرکت سوزن چرخ خیاطی برای دوخت مورد استفاده قرار می گرفتند؛ اما به مرور زمان بعد از تغییرات بیشتر، موتورهای مکانیکی به چرخ خیاطی‌ها اضافه شد. تا فرآیند دوخت توسط چرخ خیاطی‌ها با سرعت بیشتری بتواند صورت بپذیرد.

چرخ خیاطی دستی
اکنون چرخ خیاطی‌های گوناگون در کارگاه‌های تولیدی جهت تولید پوشاک، به عنوان یک کسب و کار مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل توانسته است برای افراد زیادی اشتغال زایی کند. در ادامه به معرفی نوع های این ابزار پر کاربرد می پردازیم:

چرخ خیاطی‌های برقی:
پس از اختراع نیروی برق، نیروی الکتریکی جایگزین نیروی مکانیکی شد. تا سرعت دوخت پارچه‌ها افزایش پیدا کند و نیاز به فعالیت بدنی کمتری جهت انجام دوختن لباس‌ها وجود داشته باشد.
امروزه نیز چرخ‌های صنعتی گوناگون که توسط موتور برق کار می‌کنند، جهت استفاده عرضه شده‌اند. چرخ خیاطی های برقی ضمن فراهم کردن سرعت مناسب، کیفیت دوخت را نیز افزایش می‌دهند.

چرخ خیاطی برقی

چرخ خیاطی‌های کامپیوتری:
با پیشرفته‌تر شدن تکنولوژی و عرضه فناوری‌های گوناگون، چرخ خیاطی‌های کامپیوتری ارائه شده اند؛ که قابلیت اتصال به اینترنت و بهره‌ مندی از فناوری‌های جدید را دارا می‌باشند.
این چرخ خیاطی‌ها به راحتی انواع الگوهای به روز عرضه شده را از اینترنت دریافت کرده و جهت استفاده در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از این رو چرخ خیاطی‌های کامپیوتری با وجود داشتن امکانات پیشرفته و رابط کاربری ساده جهت استفاده افراد مبتدی بسیار مناسب هستند.

چرخ خیاطی کامپیوتری

در چرخ خیاطی‌های امروزی از امکاناتی نظیر پایه مخصوص دوخت زیپ، جادکمه، دکمه زن و… برای دوخت‌های مورد نظر استفاده شده است. تا خیاط­های حرفه‌ای به راحتی بتوانند از این چرخ خیاطی‌ها استفاده کنند.

انواع دیگر چرخ خیاطی‌های ارائه شده عبارت‌اند:
• چرخ خیاطی‌های سر دوز
• چرخ خیاطی‌های راسته‌دوز
• چرخ خیاطی‌های میان دوز
• و…
که در بازار عرضه شده‌اند. تا بنا بر نیاز کاربران مورد استفاده قرار بگیرند.

 

از   1   رای
4

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.